4. desember 2011

3 Desember


Tenkte jeg skulle dele enda en flott adventskalender vi har her hjemme.
Jeg kan enda minnes mamma og ei venninne sitte hjemme på kjøkkenet der vi bodde tidligere med filten, sakser, lim, sytråd etc. Og ikke minst gleden når den var ferdig :)
Da jeg flyttet for meg selv bare måtte jeg lage en selv!

Du kan lett lage en selv også og det fine er at det kan taes frem år etter år.
Treet er av isopor kledt med filt og figurene er av filt som er påsydd små ringer slik at de kan henges opp på knappenåler som er festet tilfeldig på treet.
Hvis man vil kan man jo bytte ut/ lage ny juletre pynt etter hvert.
Selv synes jeg det er koselig med det kjente og kjære :)

Endel av "julepynten" er reservert for forskjellige dager hjemme hos oss, så hver søndag i advent (eller den 1 desember hvis første søndag i advent er før) henges det opp et lys. På luciadagen henges engelen på treet, lille julaften kommer nissen og til slutt på selveste julaften henges stjerna opp i treet.

Her ser du hele kalenderen ferdig pyntet :)
Kanskje et lite alternativ til alle de kalendrene man finner i butikken i dag.

Ingen kommentarer: